مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-19اقتصادي

رهاسازی بیش از 87 هزار بچه ماهی در استخرهای کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه


رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 87 هزار قطعه بچه ماهی در 9 استخر بخش رخ تربت حیدریه رهاسازی شده که از این تعداد 75 تن گوشت سفید استحصال خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس ازتربت حیدریه، سید محمد نجفی، رییس مرکز جهاد کشاورزی اظهار کرد: پرورش ماهیان گرمابی و سرد آبی در بخش رخ با توجه به پتانسل بالایی که در زمینه استخرهای ذخیره آب دارد می تواند بستری مناسبی برای تولید گوشت سفید در استان باشد.

وی با اشاره به اینکه توسعه پرورش ماهی در استخرهای ضمن تولید محصول ارگانیک تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد تصریح کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای مذکور علاوه بر کمک به معیشت خانواده ها باعث غنی شدن آب در امر مصارف کشاورزی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 500 استخر ذخیره آب کشاورزی در جلگه رخ وجود دارد افزود: این استخرها با بهره وری بالا نقش مهمی در تولید و پرورش ماهی دارند.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ گفت از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 87 هزار و 100 قطعه بچه ماهی از نوع سرد آبی و گرمابی در استخرهای موجود منطقه رها سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح گام های موثری در جهت تولید گوشت سفید و توسعه اشتغال پایدار برداشته می شود تاکید کرد: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی بیش از 87 هزار بچه ماهی در استخرهای کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه

رهاسازی بیش از 87 هزار بچه ماهی در استخرهای کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه