مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 08:502023-08-08پزشكي

توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از گرمازدگی


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از گرمازدگی، نکاتی را متذکر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آزیتا حکمت دوست، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که آیا میزان نوشیدن و مصرف آب در فصول مختلف سال متفاوت است، گفت: بدن انسان برای ثابت نگه داشتن دمای داخل بدن که حدود 37 درجه است، راه های مختلفی دارد، یکی از این راه ها تعریق است که بدن را خیس می کند و دمای آن را کاهش می دهد، عمده ماده تشکیل دهنده عرق آب است، به همین دلیل با افزایش دمای بدن مانند: ورزش کردن و یا افزایش دمای هوا در فصل گرما، مهمترین توصیه افزایش مصرف مایعات بخصوص مصرف آب است.

وی افزود: هنگام تعریق مقداری املاح نیز از بدن خارج می شود، بنابراین بهتر است مایعات را تنها با نوشیدن آب جبران نکرد و با مصرف انواع سبزیجات ازجمله: خیار، کاهو، هویج و…، دریافت املاح از دست رفته را تسهیل کرد.

همچنین تاکید کرد: افراد منتظر احساس تشنگی نباشند و به موقع آب بنوشند، زیرا در بعضی افراد احساس تشنگی به موقع اتفاق نمی افتد و فرد با وجود کم آبی، احساس تشنگی نمی کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: به طور معمول نیاز روزانه بدن به آب و مایعات حدود 8 لیوان است که این تعداد در روزهای گرم تابستان به 10 لیوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از گرمازدگی

توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از گرمازدگی