مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 09:502023-08-10سياسي

باقری: همکاری ایران و برزیل زمینه ساز تحکیم ثبات و ترویج امنیت پایدار خواهد بود


معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار با همتای برزیلی گفت: همکاری ایران و برزیل در عرصه بین المللی، نقش مهمی در تقویت سازوکارهای چندجانبه گرایی و صیانت از منافع کشورهای مستقل داشته و زمینه ساز تحکیم ثبات و ترویج امنیت پایدار خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و کارلوس دو آرچی معاون آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه برزیل دوازدهمین دور رایزنی های سیاسی دو کشور را در پایتخت برزیل برگزار کردند.

  در این نشست که سه تن از معاونان وزیر خارجه برزیل همراه با تعدادی دیگر از مدیران وزارت خارجه این کشور حضور داشتند، طرفین درباره روابط دوجانبه و موضوعات متنوع بین المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداختند.

در جریان این گفتگوها که طرفین در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه از جمله تسهیل روابط اقتصادی و تجاری و ضرورت متنوع سازی آن، ارتقای روابط فرهنگی و علمی، همکاری در زمینه مسائل زیست محیطی و گسترش گردشگری بین دو کشور و نیز افزایش تعاملات پارلمانی تبادل نظر کردند، معاون وزارت خارجه ایران تصریح کرد: همکاری ایران و برزیل در عرصه بین المللی، نقش مهمی در تقویت سازوکارهای چندجانبه گرایی و صیانت از منافع کشورهای مستقل داشته و زمینه ساز تحکیم ثبات و ترویج امنیت پایدار خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باقری: همکاری ایران و برزیل زمینه ساز تحکیم ثبات و ترویج امنیت پایدار خواهد بود

باقری: همکاری ایران و برزیل زمینه ساز تحکیم ثبات و ترویج امنیت پایدار خواهد بود