مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 12:152023-08-14سياسي

پدیده مدرنیته مردسالار


کارشناس ارشد مطالعات زنان طی یادداشتی به موضوع حجاب و مدرنیته مردسالار پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صغری عاشوری کارشناس ارشد مطالعات زنان در یادداشتی گفت: این روزها کمتر کسی است که زور، قلدرمابی و ظلم را تقدیر و جبر الهی بداند و آن را بی هیچ چون و چرایی بپذیرد.

اصلاً فطرت انسانی جویای حریت و آزاد مسلکی از یوق انسان هاست و این قاعده زن و مرد نمی شناسد، اما آیا این به معنای رخت بر بسته شدن کامل ظلم و اتمام زورآزمایی قلدرمابان است؟ قطعاً خیر و می توان کماکان مثال های مختلف و متعدد برای ظلم هایی که در عصر مدرن و پسامدرن به منصه ی ظهور می رسند ذکر کنیم.

برخی از ظلم هایی که در عصر مدرن و پسامدرن پدیدار شده اند شکل و شمایلی زیبا و دلربا دارند، در نگاه اول ظلم و اسارت نیستند، تحت لوای شعار آزادی این شعار محبوب انسان ها پدیدار می شوند اما ظلم به شخصیت و مقام انسان می باشند.

مظهر اعلا و آشکار این مدل از ظلم ها در این عصر مردسالاری است؛ ظلمی که به صورت های شکیل و گاهاً همسو با فرآیندهای جنبش های فمینیستی بروز و ظهور یافته است.

همزمان با شکل گیری انقلاب صنعتی و ورود زنان از خانه به کارخانه و پس از آن شکل گیری جریانات زنان کارگر و مطالبه برابری دستمزد، ارتقا درجه شغلی و رسیدن به مناصب اجتماعی بالاتر توسط زنان؛ این خواسته ها گرچه توأم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده مدرنیته مردسالار

پدیده مدرنیته مردسالار