مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 12:202023-08-16اقتصادي

56 همت تسهیلات به دانش بنیان ها پرداخت شد/ رشد 105 درصدی پرداخت


بررسی گزارش وزارت اقتصاد نشان می دهد که میزان پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان طی 4 ماهه امسال به 56 هزار و 88 میلیارد تومان رسید که بیانگر رشد 105 درصدی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اقتصاد دانش بنیان یکی از راه های رونق اقتصادی از طریق نفوذ فناوری، نوآوری علمی و بهره وری بالا محسوب می شود.

از سویی دیگر نیز اقتصاد دانش بنیان به دلایلی همچون افزایش شتاب پیشرفت در حوزه های مختلف با اتکا به علم و فناوری می تواند راه دور زدن تحریم ها را نیز هموار کند.

بر همین اساس نیز از چند سال پیش توجه به اقتصاد دانش بنیان در ایران شکل جدی تری به خود گرفت و اواخر دهه هشتاد قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات نیز برای تقویت این بخش از اقتصاد تصویب شد.

با این حال هنوز جایگاه اقتصاد دانش بنیان در ایران قابل قبول نیست، به گونه ای که به گفته مقامات دولتی سهم دانش بنیان ها از اقتصاد کشور بین 1.

5 تا 2 درصد برآورد می شود و هنوز با مشکلاتی همچون بازاریابی، کمبود نقدینگی، قوانین متعدد و متناقض و… مواجه هستند.

البته خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی چندی پیش اعلام کرد که افزایش سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی (GDP) به 7 درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه به عنوان مهمترین مأموریت این صندوق تعریف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

56 همت تسهیلات به دانش بنیان ها پرداخت شد/ رشد 105 درصدی پرداخت

56 همت تسهیلات به دانش بنیان ها پرداخت شد/ رشد 105 درصدی پرداخت