مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-18فرهنگي

قصه سیستان و بلوچستان؛ از توتن سازی تا کم آبی در «مستند ایران»


کارگردان «مستند ایران» بعد از پخش آخرین بخش از این مستند که مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و این روزها از تلویزیون پخش می شود، ابراز امیدواری کرد که ساخت آن ادامه داشته باشد.

- قصه سیستان و بلوچستان؛ از توتن سازی تا کم آبی در مستند ایران کارگردان مستند ایران بعد از پخش آخرین بخش از این مستند که مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و این روزها از تلویزیون پخش می شود، ابراز امیدواری کرد که ساخت آن ادامه داشته باشد.

ایرج عاشوری - کارگردان مستند ایران در گفت وگویی با ایسنا درباره ساخت مستند ایران توضیح داد: تاریخچه ی ساخت مستند ایران به اوایل دهه ی 80 و به کارگردانی حمید مجتهدی برمی گردد.

آن زمان پس از حدود 22 قسمت، کار به دلیل اختلاف جدی متوقف می شود اما با تدابیر دیگر، آقای حسین طاهری در زمستان سال 88 تهیه کننده جدید مستند می شوند.

وی ادامه داد: آقای طاهری در سال های 88 تا 91 حدود 55 برنامه مستند ایران را از هفت استان می سازند.

از اواخر سال 93 هم من به دعوت ایشان به عنوان کارگردان و مدیر فیلمبرداری جدید کار را آغاز کردم که حاصل این همکاری، تولید مستندهایی از استان های قزوین، زنجان، همدان و سیستان و بلوچستان بود.

با اتمام کار تصویربرداری و صداگذاری و تدوین نهایی در سال 1394، مستند استان قزوین در 12 قسمت، استان زنجان در 8 قسمت و استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه سیستان و بلوچستان؛ از توتن سازی تا کم آبی در «مستند ایران»

قصه سیستان و بلوچستان؛ از توتن سازی تا کم آبی در «مستند ایران»