مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-14سياسي

ماجرای اجاره دادن خانه تاریخی مرحوم هادوی/میراث مطلع بوده است


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اگر یک بنای تاریخی اجاره داده شده است حتما صلاحیت اجاره کننده، مورد تأیید میراث فرهنگی قرار گرفته است.

- میر محمد مودی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: در مورد بافت تاریخی و بازآفرینی یک برنامه جامع مشترک داریم و به سایر دستگاه ها کمک می کنیم.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: در مورد بناهایی که میراث فرهنگی به لحاظ اعتباری امکان خرید و به تملک درآوردن آن را ندارد ما از ظرفیت قانونی استفاده کرده و آن را خریداری می کنیم تا با تملک آن بتوانیم حفاظت لازم را داشته باشیم.

مودی ادامه داد: البته ما به تنهایی متولی در این زمینه نیستیم بلکه تنها کمک کار دستگاه های دیگر چون شهرداری، میراث فرهنگی و … خواهیم بود.

وی افزود: نکته لازم و قابل توجه این است که بعد از تملک اینکه چه استفاده ای از آن بنا بشود با دستگاه مربوط است، به عنوان مثال در مورد خانه مرحوم هادوی به هیچ وجه بدون تأیید صلاحیت از سوی میراث فرهنگی آن بنا را اجاره نداده ایم.

تهاتر یک ظرفیت قانونی برای حفظ بنای تاریخی است سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به مسئولیت های این اداره کل در مورد بازآفرینی بناهای فرسوده یادآور شد: در بافت تاریخی بسیاری از بناهای ارزشمند میراث فرهنگی را باید حف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای اجاره دادن خانه تاریخی مرحوم هادوی/میراث مطلع بوده است

ماجرای اجاره دادن خانه تاریخی مرحوم هادوی/میراث مطلع بوده است