مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 03:552023-08-09اقتصادي

گرد و غبار قم به تهران خواهد رسید


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه با ظرفیت انسانی و اعتباری محدود یک اداره کل نمی توان مشکل کانون های تولید ریزگرد را رفع کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم امروز به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در قم، با جمعی از خبرنگاران دیدار و گفت وگو کرد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم، گرم شدن زمین و افزایش گرد و غبار و عرصه های بیابانی کشورهای مختلف را با چالش روبرو کرده است، اظهار کرد: عوامل طبیعی و انسانی در استان قم دست به دست هم داده اند و ما شاهد توسعه عرصه های بیابانی هستیم، هر چند ما در حاشیه کویر مرکزی قرار داریم و مستعد بیابانی شدن هستیم.

وی اضافه کرد: قطع حق آبه های زیست محیطی عاملی است که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و ایجاد کانون های گرد و غبار شده است، به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، 15 هزار هکتار عملیات بیابان زدایی انجام شده اما روند تخریب بر روند اصلاح پیشی گرفته است و این نتیجه  دخالت انسانی و بهره برداری غیرفنی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه این مجموعه با ظرفیت انسانی و اعتباری محدود نمی تواند مشکل کانون های تولید ریزگرد را رفع کند، گفت: برای اینکه بتوانیم از گرد و غبار جلوگیری کنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرد و غبار قم به تهران خواهد رسید

گرد و غبار قم به تهران خواهد رسید