مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:202023-08-05دانش

فرهنگستان علوم در آستانه تحولات جدید


بعد از فعالیت 25 ساله دکتر «رضا داوری اردکانی» در فرهنگستان علوم اکنون دکتر «محمدرضا مخبر دزفولی» سکانداری این نهاد را عهده دار شده است تا در جهت ارتقای فرهنگ و علم کشور گام های اساسی بردارد.

- بعد از فعالیت 25 ساله دکتر رضا داوری اردکانی در فرهنگستان علوم اکنون دکتر محمدرضا مخبر دزفولی سکانداری این نهاد را عهده دار شده است تا در جهت ارتقای فرهنگ و علم کشور گام های اساسی بردارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از استعفای دکتر اردکانی و پذیرفته نشدن آن در چند ماه گذشته بالاخره پس از پافشاری های وی در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت الله رییسی برگزار شد، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، استاد دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم به عنوان رییس جدید فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

مخبر دزفولی استاد ممتاز پایه 50 دانشگاه تهران است که از سال 1388 و با رأی مجمع عمومی فرهنگستان علوم به عنوان عضو پیوسته این فرهنگستان انتخاب شده بود.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را در سال 1369 با ریاست مرحوم دکتر علی شریعتمداری آغاز کرد و پس از وی از سال 1377 دکتر رضا داوری اردکانی به عنوان رییس فرهنگستان انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگستان علوم در آستانه تحولات جدید

فرهنگستان علوم در آستانه تحولات جدید