مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 15:352023-07-25سياسي

توسعه کشت گیاهان دارویی در 20 هزار هکتار دیمزار مناطق عشایری


سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: 20 هزار هکتار از دیمزارهای کشور در مناطق عشایری برای توسعه کشت گیاهان دارویی اختصاص می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیاوش احمدی میرقائد در شورای مدیران سازمان امور عشایر ایران با اشاره به سفر رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با عشایر استان، اظهار داشت: در این سفر چهار طرح محوری سازمان امور عشایر برای تنوع بخشی به اشتغال و درآمد عشایر رونمایی شد و نمونه طرح احداث سرپناه ایمن برای عشایر نیز در منطقه عشایری سقاوه شهرستان مارگون افتتاح شد.

وی به مصوبات این سفر در حوزه عشایر اشاره کرد و افزود: طبق مصوبات سفر، 380 خانه بهداشت سیار ویژه ارائه خدمات به عشایر تا پایان سال 1403 توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید در مناطق عشایری کشور راه اندازی شود و همچنین مصوب شد 220 هزار پنل تولید برق خورشیدی تا پایان دولت سیزدهم در اختیار عشایر کشور قرار داده شود.

احمدی میرقائد ادامه داد: همچنین مصوب شد 20 هزار هکتار از دیمزارهای کشور برای توسعه کشت گیاهان دارویی در مناطق عشایری اختصاص داده شود و برای احداث و راه اندازی میادین عرضه و فروش دام عشایر در استان ها نیز زمین مناسب توسط سازمان امور اراضی اختصاص داده شود که در این راستا ضروری است این مصوبات با جدیت پیگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت گیاهان دارویی در 20 هزار هکتار دیمزار مناطق عشایری

توسعه کشت گیاهان دارویی در 20 هزار هکتار دیمزار مناطق عشایری