مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 10:012023-07-28پزشكي

جوان بوشهری به 6 نفر جان دوباره بخشید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، علیرضا باقری رییس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شامگاه گذشته در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین برداشت عضو استان در سحرگاه تاسوعای حسینی در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد.

ویافزود: پدر بهادر حیدرخواه جوان 25 ساله ای که به دنبال تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت به اهدای عضو فرزند خود، ناجی 6 بیمار نیازمند به عضو شد.

این مقام مسؤول ادامه داد: این بیمار که 31 تیر ماه در بیمارستان شهید گنجی بستری شده بود بعد از تأیید شدن مرگ مغزی، با تلاش بی نظیر همکاران در آی.

 سی.

یو در راستای سالم نگهداشتن ارگان های بیمار و همچنین همکاری کارکنان اتاق عمل ارگان های قلب، کبد، کلیه ها، پانکراس و روده برداشت شد.

باقری با بیان اینکه این اولین برداشت روده در استان بوشهر بود که در این عمل برداشته شد، اظهار داشت: این عمل توسط دکتر شفیعی فوق تخصص جراحی قلب، دکتر جعفری فلو شیپ جراحی پیوند به همراه دکتر دشتیانه متخصص بیهوشی انجام شد.

علیرضا باقری اضافه کرد: این سومین برداشت عضو سال جاری در استان بوشهر بود که هر سه در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام شد.

این سومین ایثار ماندگار سال جاری، ششمین برداشت قلب پیوندی و در مجموع یک صد و ششمین اهدای عضو استان بوشهر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوان بوشهری به 6 نفر جان دوباره بخشید

جوان بوشهری به 6 نفر جان دوباره بخشید