مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 07:002023-07-25اجتماعي

حفاظت پارک ملی قمیشلو هوشمند می شود/ ساخت آب انبار برای حیات وحش


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه برنامه مفصلی برای هوشمندسازی مناطق چهارگانه استان داریم، گفت: پارک ملی قمیشلو تا پایان امسال به امکانات حفاظتی هوشمند تجهیز می شود.

- احمدرضا لاهیجان زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دنبال تقویت حفاظت مناطق چهارگانه محیط زیست استان هستیم، اظهار داشت: طی ماه های اخیر 2 پهپاد برای حفاظت مناطق استان خریداری شده است و تعدادی پهپاد مجهز به دید در شب برای حفاظت حیات وحش و شناسایی شکارچیان غیرمجاز خریداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه مفصلی برای هوشمند سازی مناطق استان در دستور کار داریم، افزود: این طرح را در یکی- دو منطقه از جمله پارک ملی قمیشلو تا پایان امسال به صورت پایلوت اجرا می کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه دوربین های متعددی در منطقه نصب می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به چالش کمبود نیروی محیط بان و آسیب پذیر شدن مناطق بر اثر خشکسالی ها، هوشمندسازی از جمله اقدامات مکمل برای حفاظت مناطق است.

لاهیجان زاده خشکسالی را مسئله بسیار مهم استان دانست و افزود: این معضل نه فقط در اصفهان که مطالعات نشان می دهد روند خشکسالی از 18 سال پیش در غرب آسیا و کشور ایران شروع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت پارک ملی قمیشلو هوشمند می شود/ ساخت آب انبار برای حیات وحش

حفاظت پارک ملی قمیشلو هوشمند می شود/ ساخت آب انبار برای حیات وحش