مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 12:202023-07-27سياسي

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در تاجیکستان+ فیلم و تصاویر


مراسم با شکوه عزاداری تاسوعای حسینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با حضور ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در شامگاه تاسوعای حسینی و همزمان با سراسر کشورمان، مراسم با شکوه عزاداری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

در این مراسم معنوی که سفیر جمهوری اسلامی ایران، دیپلماتهای کشورمان در کنار صدها نفر از ایرانیان مقیم و دیگر دوستداران اهل بیت پیامبر علیهم السلام حضور داشتند، پس تلاوت آیاتی از قرآن کریم، سوگواران حسینی در رثای علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) عزاداری و سینه زنی کردند.

همزمان با اذان مغرب نیز نماز جماعت اقامه شد.

محمدتقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء، طی سخنانی با تبیین برخی از ویژگی های شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار داشت: ویژگی های شخصیتی و رفتاری حضرت عباس(ع) ممتاز بوده و ائمه معصومین (ع) در وصف شخصیت بی بدیل ایشان احادیث پرنغزی دارند و امام زمان (عج) در سلام و درود به علمدار کربلا ایشان را غایه المجهود می خوانند.

وی افزود: حضرت عباس (ع) نه تنها در واقعه عاشورا که در تمام دوران زندگی بابرکتشان در اوج فضایل و کمالات معنوی و اخلاقی قرار داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در تاجیکستان+ فیلم و تصاویر

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در تاجیکستان+ فیلم و تصاویر