مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 15:252023-07-28سياسي

دلدادگی اهالی یک روستای آمل به وسعت عشق حسین(ع)


رسم پهن شدن سفره خانگی و اطعام دهی روز عاشورای حسینی در روستای رودبار از توابع بخش مرکزی شدن آمل، در خانه اهالی این روستا بعد از گذشت بیش ازچند قرن، - همچنان پرشور و پرحرارت میزبان عزاداران حسینی از سراسر کشور است.

مردم روستای رودبار شهرستان آمل هر ساله به رسم وسنت پسندیده نیاکانشان در روز عاشورای حسینی با پخت غذاهای خانگی و گشودن درب منازل و پهن کردن سفره پس از اذان ظهر، به روی عزاداران سید و سالار شهیدان پذیرایی گشوده می شود.

رسم اطعام دهی خانگی تقریبا برای تمامی مردم این روستا به یک وظیفه و مسئولیت تبدیل شده است که با تمام وجود و نهایت احترام آن را بجا می آورند.

البته این مسئولیت فقط مربوط به مالکان ختم نمی شود و تمامی اعضای خانواده حتی ساکن در شهرهای اطراف نیز برای اجابت پذیرایی از مهمانان شهید کربلا مشارکت دارند.

از سوی دیگر روستای رودبار آمل در این روز میزبان دسته های عزاداری از حدود 25 روستا همجوار است که شمار عزاداران آن از چندین هزار نفر فراتر می رود.

سفره داری رودباری ها میراثی ماندگار مطلب فلاح یکی از ساکنان روستای رودبار و سفره داران عاشورایی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا گفت: سفره داری حضرت اباعبدالله حسین(ع) رسمی پدرانه است که از گذشتگان برایمان به میراث گذاشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلدادگی اهالی یک روستای آمل به وسعت عشق حسین(ع)

دلدادگی اهالی یک روستای آمل به وسعت عشق حسین(ع)