مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 08:402023-07-26پزشكي

اثر یبوست بر مغز / اگر هر سه روز یا دیرتر دفع مدفوع دارید، بخوانید...


یبوست مزمن با التهاب و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی در ارتباط است، همچنان سوالات بی پاسخ زیادی در مورد رابطه میان سلامت دستگاه گوارش و عملکرد شناختی مغز در طولانی مدت وجود دارد.

- یبوست مزمن با التهاب و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی در ارتباط است، همچنان سوالات بی پاسخ زیادی در مورد رابطه میان سلامت دستگاه گوارش و عملکرد شناختی مغز در طولانی مدت وجود دارد.

عصر ایران- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر اختیار علاقه مندان قرار گرفته است، حدود 16 درصد از جمعیت بزرگسال در سراسر جهان یبوست را تجربه می کنند.

همچنین به دلیل عوامل مرتبط با سن مانند عدم ورزش، مصرف فیبر غذایی کم و استفاده از داروهایی که یبوست یکی از عوارض جانبی آنها محسوب می شود، این اختلال میان افراد مسن شایع تر است.

علاوه بر این با وجود آن که یبوست مزمن با التهاب و اختلالات روانی مانند اضطراب و افسردگی در ارتباط است، همچنان سوالات بی پاسخ زیادی در مورد رابطه میان سلامت دستگاه گوارش و عملکرد شناختی مغز در طولانی مدت وجود دارد.

عملکرد شناختی به ظرفیت ذهنی فرد برای یادگیری، تفکر، استدلال، حل مسئله، تصمیم گیری، توانایی یادآوری و همچنین توجه باز می گردد.

در ادامه به منظور یافتن سرنخ هایی معتبر برای پرسش های مذکور، نویسندگان مطالعه مد نظر بیش از 112000 بزرگسال را که در مط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر یبوست بر مغز / اگر هر سه روز یا دیرتر دفع مدفوع دارید، بخوانید...

اثر یبوست بر مغز / اگر هر سه روز یا دیرتر دفع مدفوع دارید، بخوانید...