مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 14:152023-07-23اقتصادي

ماهانه 100 هزار راس دام سبک از آذربایجان غربی به سایر استان ها صادر می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق آمار اخذ شده از مرکز قرنطینه دامپزشکی استان ماهانه 100 هزار راس دام سبک و سه هزار دام سنگین به خارج از استان ارسال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: سالانه 54 هزار تن گوشت قرمز معادل 6 درصد از تولید کشور، 99 هزار تن گوشت مرغ معادل چهار درصد، بیش از 35 هزار تن شیر معادل سه درصد، حدود 10 هزار تن تخم مرغ معادل یک درصد و 30 هزار تن عسل معادل 23 درصد از سهم تولید کشور در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف داخل استان و استانهای همجوار می شود.

وی بیان کرد: این استان با داشتن 6.

2 درصد از کل مساحت کشور حدود 7.

3 درصد از تولیدات دامی کشور را به خود اختصاص داده که علاوه بر تامین نیاز غذایی داخل استان، بخشی از احتیاجات پروتیین دامی سایر استانها را نیز تامین می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی در تمامی تولیدات دام و طیور به غیر از تخم مرغ خود کفا بوده و دارای صادرات به سایر استانها و حتی خارج از کشور است.

شهبازی با اشاره به اینکه در تخم مرغ بیش از 50 درصد نیاز از سایر استانها تامین می شود ادامه داد: این استان علاوه بر داشتن رتبه اول تولید عسل و رتبه سوم تولید جوجه یکروزه، در تولید شیر خام،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهانه 100 هزار راس دام سبک از آذربایجان غربی به سایر استان ها صادر می شود

ماهانه 100 هزار راس دام سبک از آذربایجان غربی به سایر استان ها صادر می شود