مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 09:202023-07-26پزشكي

برای کاهش سنگ کلیه در تابستان چه کنیم؟


فوق تخصص کلیه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری سنگ کلیه، (urolithiasis) به تجمع املاح نمک و مواد معدنی گفته می شود که می تواند در یک یا هر دو کلیه ایجاد شود.

- ایسنا/هرمزگان فوق تخصص کلیه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیماری سنگ کلیه، (urolithiasis) به تجمع املاح نمک و مواد معدنی گفته می شود که می تواند در یک یا هر دو کلیه ایجاد شود.

دکتر غلامعباس مومنی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حدود 12 درصد مردان و 5 درصد زنان در طول زندگی به این بیماری مبتلا می شوند که شایع ترین آن ها سنگ های کلسیمی هستند که حدود 80-85 درصد سنگ ها را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در این سنگ ها، سنگ اگزالات کلسیم شایع تر است، سنگ فسفات کلسیم، سنگ اوریکی که حدود 10-15 علل را تشکیل می دهد، تصریح کرد: سنگ ها که منشاء عفونی دارند بخصوص در خانم ها اهمیت دارد؛ در مرحله بعد سنگ های سیستمی که خیلی نادر هستند در کسی که بیماری سنگ دارد ممکن است باعث ایجاد سنگ جدید شود، همچنین افرادی که در خانواده فرد مبتلا به سنگ کلیه دارند ممکن است در آن ها هم سنگ ایجاد شود که باید مورد بررسی قرار گیرند.

دکتر مومنی اظهار کرد: عفونت های مزمن ادراری می توانند مستعد تولید سنگ باشند مخصوصا در خانم ها که این مسئله خیلی مهم و لازم است این عفونت ها به صورت قاطع درمان شوند، یکی از عوامل خطر، سنگ های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای کاهش سنگ کلیه در تابستان چه کنیم؟

برای کاهش سنگ کلیه در تابستان چه کنیم؟