مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 10:502023-08-01اجتماعي

ریزگردها در سرخس فروکش می کنند اگر...


رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: هرچند اگر هر نهاد و یا ارگانی به وظایف اصلی خودشان به درستی عمل کنند در شهرستان سرخس کمتر شاهد معضل ریزگردها خواهیم بود، - ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست سرخس گفت: هرچند اگر هر نهاد و یا ارگانی به وظایف اصلی خودشان به درستی عمل کنند در شهرستان سرخس کمتر شاهد معضل ریزگردها خواهیم بود، اما درواقع از سویی با پدیده تغییر اقلیم هم مواجه هستیم.

محمد ملتجی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست یک نهاد نظارتی و حاکمیتی است مباحث اجرایی به این سازمان ارتباطی پیدا نمی کند و بیشتر نظارت کننده به فعالیت سایر ارگان ها است.

وی افزود: شهرستان سرخس همزمان با چند معضل تغییر اقلیم، خشکسالی های پی در پی، چرای دام، حضور دام بیش از تعداد مجاز در منطقه و کشاورزی دیم مواجه است.

ملتجی با بیان اینکه چون شهرستان سرخس به مرکزی برای قشلاق دام تبدیل شده است عشایر بیشتر نقاط استان دام خود را در فصول سرد سال به این منطقه منتقل می کنند، بیان کرد: چرای دام علاوه بر اینکه موجب از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه می شود، ورود تعداد دام مازاد به منطقه هم خاک را به نابودی می کشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریزگردها در سرخس فروکش می کنند اگر...

ریزگردها در سرخس فروکش می کنند اگر...