مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 10:542023-08-13اقتصادي

کدام استان ها در جهاد آبرسانی پیشتازند؟


جهاد آبرسانی یکی از پروژه های آبرسانی که با روی کار آمدن دولت سیزدهم با هدف تأمین آب سالم برای روستاها کلید خورد و اکنون با گذشت نزدیک به دو سال نزدیک به 40 درصد پیشرفت داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جهاد آبرسانی یکی از پروژه هایی است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم با هدف تأمین آب سالم برای روستاها کلید خورد و اکنون با گذشت نزدیک به دو سال نزدیک به 40 درصد پیشرفت داشته است.

یکی از بزرگ ترین دغدغه ها در حال حاضر، تغییر اقلیم و کاهش نزولات آسمانی در استان های مختلف است که منجر به کاهش منابع تأمین آب سطحی و زیر زمینی شده است و شهر نشینی را به دنبال دارد.

چرا که تأمین نیازهای اولیه جوامع روستایی و به طریق اولی آب شرب و بهداشتی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده که باعث حفظ و بقای جمعیت روستایی را به دنبال دارد.

در آخرین روزهای سال 1401 و در بررسی قانون بودجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان برنامه و بودجه را مکلف کردند در سال 1402 اعتبارات تأسیسات آبرسانی در روستاهای بالای 20 خانوار را بر اساس اعلام وزارت نیرو تأمین کنند.

اگرچه هدف گذاری ابتدایی طرح بزرگ جهاد آبرسانی برای ورود به 10 هزار روستای دارای تنش آبی بود، اما به دنبال سرعت بالای اجرای پروژه ها در سال نخست و با نظر مثبت هیئت دولت، تعداد روستاهای هدف این پروژه به 16 هزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام استان ها در جهاد آبرسانی پیشتازند؟

کدام استان ها در جهاد آبرسانی پیشتازند؟