مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 10:252023-08-03بين الملل

جزییات نقشه جدید همه نهادهای مهم آمریکا برای خاورمیانه


فارن پالیسی مدعی شده است که در اتفاقی نادر، هردو حزب، کنگره، دولت و پنتاگون درباره ایجاد معماری امنیتی جدید خاورمیانه بر پایه همکاری نظامی اسراییل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از انتخاب، فارن پالیسی نوشت: تبدیل یک مساله مهم به موضوعی برای مناقشات و منازعات حزبی در کنگره، سریع ترین راه برای متوقف کردن قانونگذاری درباره آن مساله است.

بنابراین، اینکه اعضای هر دو حزب و همچنین نمایندگان هر دو مجلس کنگره، با حمایت قاطع دولت، حول چشم اندازی برای آینده تعامل نظامی ایالات متحده در خاورمیانه گرد آمده اند، مایه خوشوقتی است.

این طرح خواستار ایجاد یک معماری امنیتی در خاورمیانه است که توانمندی های نظامی سنتکام، ارتش اسراییل و قوای نظامی کشورهای عربی منطقه، به هم می پیوندند تا به شناسایی و دفاع در برابر تهدیدات ناشی از دشمنان منطقه ای(عمدتاً ایران)، بپردازند.

در ادامه این مطلب آمده است: سال گذشته، کنگره، قانون بازدارندگی و توانمندسازی دفاع ملی (DEFEND) را به عنوان بخشی از قانون مجوز دفاع ملی 2023 (NDAA) ، تصویب کرد؛ قانونی که به وزیر دفاع ایالات متحده اجازه داد تا یک سیستم دفاع هوایی و موشکی یکپارچه با اسراییل و سایر شرکای خاورمیانه ای، ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات نقشه جدید همه نهادهای مهم آمریکا برای خاورمیانه

جزییات نقشه جدید همه نهادهای مهم آمریکا برای خاورمیانه