مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-12اقتصادي

فروپاشی تیم اقتصادی دولت سیزدهم تا پایان سال دوم


اگرچه در ابتدای دولت سیزدهم ، سیاست های این تیم اقتصادی مورد انتقاد بود اما آنها در پاسخ به تمام انتقادات، از حجم آوارهایی سخن به میان می آوردند که از دولت قبل باقی مانده و سخنرانی های رییس جمهور در سفرهای استانی به سمت امید بخشی به توده ها برای بهبود وضعیت اقتصاد بود.

- چه آنکه ابراهیم رییسی در سوم خرداد 1400 و قبل از انتخابات گفته بود یکی از مواردی که حتماً در دولت پیگیری می کنم و مورد تأکید قرار خواهم داد؛ مسئله تیم اقتصادی هماهنگ است اما به مرور و بعد از تشکیل دولت میان اعضای آن، اختلاف ها آشکار شد.

اختلاف تیم اقتصادی در دو بعد ظاهر شد.

در گام نخست، در برابر تصمیمات سخت اقتصادی همچون حذف یارانه 4200 تومانی و در ماه های بعد تصمیم برای کنترل نرخ ارز و کالاهای اساسی، بازار خودرو و نرخ تورم بود که به برکناری فاطمی امین، ساداتی نژاد و صالح آبادی و در گام بعدی، ناهماهنگی ها حول محمدمخبر شکل گرفت که سایه سنگین آن بر محسن رضایی و میرکاظمی، جدایی آنها از تیم اقتصادی را رقم زد.

  اهمیت محمد مخبر در تصمیمات اقتصادی رییسی از آن جهت بود که هم او فرمانده تیم اقتصادی بود و حضورش در جلسه اقتصادی سران قوا پررنگ بود و هم به وقت پاسخگویی، او بود که در مجلس حاضر می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروپاشی تیم اقتصادی دولت سیزدهم تا پایان سال دوم

فروپاشی تیم اقتصادی دولت سیزدهم تا پایان سال دوم