مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-22اقتصادي

چرا سرمایه گذاران خارجی به ایران روی خوش نشان نمی دهند؟


حل نشدن برجام یکی از عوامل اساسی در عدم رغبت سرمایه گذاران خارجی است، مگر این که به حدی به سرمایه گذار خارجی امتیاز بدهیم که اصلا برای خود ما سودی نداشته باشد.

- حل نشدن برجام یکی از عوامل اساسی در عدم رغبت سرمایه گذاران خارجی است، مگر این که به حدی به سرمایه گذار خارجی امتیاز بدهیم که اصلا برای خود ما سودی نداشته باشد.

مشکل دیگر حل نشدن FATF است، آیا سرمایه گذار باید با گونی و چمدان پول به کشور ما بیاورد؟  احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سرمایه گذاران خارجی با انتقال حداقل 100 هزار دلار به کشور اقامت 5 ساله دریافت می کنند.

او تاکید کرد که یکی از اولویت های مهم دولت سیزدهم، تأکید بر افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، وزیر اقتصاد و دارایی در بخشی دیگر از سخنان خود اشاره کرده که اقامت 5 ساله، حداقل مدت اقامت است و اگر میزان سرمایه بیشتر شود، زمان اقامت بدون سقف افزایش پیدا می کند و مجموعه بسته ای که دولت در نظر گرفته به سرمایه گذاران داخلی کمک خواهد کرد تا در کشور سرمایه گذاری کنند.

مسعود براتی، معاون سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اخیرا گفته است که در دو سال گذشته میزان سرمایه گذاری خارجی در ایران 6 میلیارد دلار بوده و روسیه بیشترین سهم سرمایه گذاری را داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سرمایه گذاران خارجی به ایران روی خوش نشان نمی دهند؟

چرا سرمایه گذاران خارجی به ایران روی خوش نشان نمی دهند؟