مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-03اقتصادي

آغاز فعالیت دانشکده علوم و فنون دریایی بندرانزلی در مهرماه 1402


فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه به زودی دانشکده علوم و فنون نوین دریایی دانشگاه گیلان در این شهرستان راه اندازی می شود، گفت: از مهرماه سال جاری دانشکده علوم و فنون نوین دریایی دانشگاه گیلان در این شهر پذیرای دانشجویان مرتبط خواهد بود.

- محمد پورخوش سعادت امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرانزلی با اشاره به ظرفیت این شهرستان در ترانزیت کالا به دیگر کشورها اظهار کرد: بندرانزلی دارای 2 بندر انزلی و کاسپین است که سهم قابل توجهی در صادرات کالا به کشورهای اروپایی و واردات کالاهای مورد نیاز به کشور دارد.

  وی با بیان اینکه میزان صادرات کالا در چهار ماهه اول سال جاری در کشور 411 هزار تن بوده که سهم بنادر انزلی و کاسپین جمعا 100 هزار تن است، گفت: همچنین میزان واردات در همین مدت در کشور 760 هزار تن بوده که سهم بنادر انزلی و کاسپین 658 هزار تن بوده است.

  فرماندار انزلی با بیان اینکه در منطقه آزاد انزلی محصولات شیمیایی، انواع چوب، ماشین الات صنعتی و محصولات کشاورزی بیشترین سهم صادراتی را داشته اند، افزود: در گذشته بندر انزلی بیشتر بندر آهن آلاتی بوده و، اما طی سال های اخیر که نیاز کشور به کالاهای اساسی افزایش یافت، این بندر عمدتاً حوزه واردات را به غلات اختصاص داد و برای عبور از شرایط بحرانی کشور، نقش ویژه ای ایفا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فعالیت دانشکده علوم و فنون دریایی بندرانزلی در مهرماه 1402

آغاز فعالیت دانشکده علوم و فنون دریایی بندرانزلی در مهرماه 1402