مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-16اقتصادي

رکوردشکنی مازندران با مصرف 5500 مگاوات برق


سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: رکورد مصرف برق مازندران با مصرف 5 هزار و 500 مگاوات شکسته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، احمد توکلی صبح امروز در بازدید از دیسپاچینگ شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان که همزمان با اوج گیری گرمای هوا و مصرف برق صورت گرفت، اظهار کرد: از چهارشنبه گذشته با افزایش دما و رسیدن به بالای 40 درجه هوا و همچنین افزایش رطوبت، میزان مصرف برق استان صعودی شده است.

وی با بیان اینکه مصرف برق مازندران به حدود 5 هزار و 500 مگاوات رسیده و رکورد سال های گذشته نیز شکسته شده است، افزود: بیش از 9 درصد برق کشور در مازندران و گلستان مصرف می شود که 3 برابر نُرم مصرف کشور است.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مصرف برق پارسال حدود 5 هزار مگاوات و 1400 نیز 4 هزار و 500 مگاوات بوده است که افزایش مصرف سالانه با شیب تند صعودی می باشد، یادآورشد: در همین روزهای گرم یکی از نیروگاه های استان نیز دچار مشکل شده بود که با تلاش تکنسین، مجدد وارد مدار شد.

توکلی، تحویل برق مطمئن و پایدار به مشترکان را از وظایف وزارت نیرو دانست و تصریح کرد: مشترکان نیز برای عبور از پیک مصرف همراهی داشته باشند و با کاهش مصرف برق از فشار به این صنعت جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکوردشکنی مازندران با مصرف 5500 مگاوات برق

رکوردشکنی مازندران با مصرف 5500 مگاوات برق