مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:502023-07-31اقتصادي

آل اسحاق: کاهش التهابات ارزی و پولشویی در گرو اصلاح رویه صدور مجوز صرافی هاست


بهتر است بانک مرکزی برای تامین نیازهای ارزی مردم، در صدور مجوز صرافی ها اصلاحاتی انجام دهد، همچنین برای اعطای مجوز به صرافی ها نباید انحصار رخ دهد.

- یحیی آل اسحاق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه صرافی های غیر مجاز به شکل های مختلف به تخریب اقتصادی دست می زنند، اظهار داشت: انجام تعهدات، عملیات ارزی و تغییر و تحول در صرافی های غیر مجاز همراه با فساد است، ضمن اینکه امکان دارد صرافی های غیر مجاز در شرایطی خاصی پول های تجار و مردم را برنگردانده و ناپدید شوند و یا این که سرمایه های مردم را به خارج از کشور منتقل کرده و خود نیز ناپدید شوند.

وی اضافه کرد: از دیگر مضرات صرافی های غیر مجاز پایبند نبودن آن ها به قوانین است و از این لحاظ صرافی های غیر مجاز خطرناک هستند.

آل اسحاق تصریح کرد: با توجه به اینکه ارقامی که صرافی ها معامله و یا جابه جا می کنند بسیار زیاد است، امکان سوء استفاده آن ها از مردم به شدت زیاد است و از این لحاظ خسارات زیادی را به کشور تحمیل خواهند کرد.

رییس اتاق مشترک ایران و عراق بیان داشت: صرافی های مجاز به دلیل این که زیر نظر قوانین و ضوابط بانک مرکزی هستند و طبق دستور این نهاد فعالیت می کنند، انحرافی در انجام وظایف خود نخواهند داشت، اما اگر صرافی باشد که تحت نظر بانک مرکزی قرار نداشته باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آل اسحاق: کاهش التهابات ارزی و پولشویی در گرو اصلاح رویه صدور مجوز صرافی هاست

آل اسحاق: کاهش التهابات ارزی و پولشویی در گرو اصلاح رویه صدور مجوز صرافی هاست