مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 21:302023-07-30اقتصادي

بربری محبوب ترین نان در اردبیل


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: بربری محبوب ترین و پرفروش ترین نان تولید شده در استان اردبیل است.

- علی نوبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: از 2 هزار و 761 نانوایی مجوزدار استان اردبیل که آرد سهمیه ای از غله دریافت می کنند، بیش از نیمی از آنها به تولید بربری مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بربری لواش با 33 درصد، سنگک با 11 درصد و فطیر و تافتون نیز با 6 درصد در جایگاه های بعدی تولید و عرضه نان در استان اردبیل قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل تنها 13 واحد نانوایی تافتون قرار دارد که 47 صدم درصد نان تولیدی در استان اردبیل را شامل می شود.

نوبخت از بهبود روند تولید و عرضه نان در استان با مدیریت مطلوب اعمال شده خبر داد و افزود: با یک تدبیر مناسب ملی و استانی جلوی صف های طولانی در نانوایی ها گرفته شد و به صورت متعارف مصرف نان و خرید آن را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به فصل گردشگری ما سهمیه توزیع آرد را در بین نانوایی ها ارتقا دادیم و سعی ما بر این است تا آخر فصل تابستان این روند را ادامه دهیم.

نوبخت اضافه کرد: تنها راه سر و سامان دادن به وضعیت توزیع آرد و تولید نان در سطح ملی و استان آزادسازی قیمت ها است تا زمینه برای رقابت سالم تر در این حوزه ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بربری محبوب ترین نان در اردبیل

بربری محبوب ترین نان در اردبیل