مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 14:452023-08-19بين الملل

هیأت عمان بازگشت؛ هیأت سعودی در راه صنعاء؛ مذاکرات یمن به کجا رسید؟


منابع مطلع می گویند مذاکرات هیأت میانجیگر عمان در صنعاء، در چند موضوع به نتایجی رسیده و قرار است هیأتی از عربستان با موافقت آمریکا برای امضای توافق به صنعاء برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه (26 مرداد) هیأتی از عُمان که میانجیگری مذاکرات صنعاء و ریاض را برای حل بحران یمن و پایان دادن به تجاوز نظامی ائتلاف سعودی-آمریکایی به این کشور را بر عهده دارد، به صنعاء سفر کرد و امروز شنبه به مسقط بازگشت.

  سفر هیأت عمانی به صنعاء وبگاه خبری شبکه المسیره یمن گزارش کرد، هیأت میانجیگر عمان پنجشنبه و چند روز پس از هشدار شدیداللحن سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر [معنوی] انقلاب یمن به کشورهای متجاوز وارد صنعاء شد.

عبدالملک بشدت هشدار داد که وقت کشی و فریب باید تمام و حق مردم یمن یا با مذاکره یا به زور باید داده شود؛ هشداری که صنعاء می گوید آب راکد را به حرکت درآورد و هیأتی از عمان با عنوان احیای روند مذاکره به یمن سفر کرد .

علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در مطلبی که در شبکه اجتمای ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد گفت، هدف سفر هیأت عمانی به صنعاء، عبور از وقفه و گره ای بود که در پرونده امور انسانی فوری و دارای اولویت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیأت عمان بازگشت؛ هیأت سعودی در راه صنعاء؛ مذاکرات یمن به کجا رسید؟

هیأت عمان بازگشت؛ هیأت سعودی در راه صنعاء؛ مذاکرات یمن به کجا رسید؟