مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 09:152023-07-31اقتصادي

هزینه 60 میلیارد دلاری جنگ سودان و پرداخت نشدن حقوق 800 هزار کارمند


برآوردها درحالی حکایت از هزینه 60 میلیارد دلاری جنگ سودان در 3 ماهه اخیر دارد که دولت این کشور در این مدت از پرداخت حقوق 800 هزار کارمند عاجز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربی الجدید، دولت سودان از زمان آغاز جنگ داخلی این کشور در پانزدهم آوریل گذشته (26 فروردین) تاکنون مبلغی معادل 40.

7 میلیارد پوند سودانی که مجموع حقوق خالص کارکنان بخش دولتی است، پرداخت نکرده است.

وزارت دارایی سودان قادر به پرداخت حقوق کارکنان بخش دولتی نبوده و نهاد اقتصادی سودان در طول جنگ قادر به مقابله با این بحران که صدها هزار سودانی را رنج می دهد، نبوده است.

پیامدهای منفی تعلیق حقوق کارمندان سودانی بر قشر وسیعی از خانواده ها سایه منفی انداخته و آنها را با بیکاری سرپرست هایشان به فقر کشانده به نحوی که منجر به بروز آسیب های جدی اجتماعی نیز در جامعه شده و بسیاری را بر آن داشته تا در میانه جهنم جنگ در به در به دنبال مشاغل جایگزین بگردند.

ابراهیم احمد اونور، استاد اقتصاد دانشگاه خارطوم می گوید با وخامت اوضاع اقتصادی سودان از زمان آغاز درگیری ها تاکنون و نبود هیچ چشم اندازی برای کاسته شدن از پیامدهای جنگ بر معیشت مردم، وزارت دارایی هم در مهار بحران مالی ناتوان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه 60 میلیارد دلاری جنگ سودان و پرداخت نشدن حقوق 800 هزار کارمند

هزینه 60 میلیارد دلاری جنگ سودان و پرداخت نشدن حقوق 800 هزار کارمند