مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 09:302023-08-09سياسي

خرمای کلوته بنام عنبرآباد ثبت ملی شد


فرماندار عنبرآباد غالب خرمای این شهرستان را از نوع کلوته عنوان کرد که بخشی از ثبت ملی آن رهاورد جشنواره خرمای کلوته است.

- ایسنا/کرمان فرماندار عنبرآباد غالب خرمای این شهرستان را از نوع کلوته عنوان کرد که بخشی از ثبت ملی آن رهاورد جشنواره خرمای کلوته است.

یزدان افشاری پور شامگاه 17 مرداد ماه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اهل قلم و تجلیل از فعالان عرصه اطلاع رسانی ضمن پاسخ به سئوالات مطرح شده، از ثبت ملی خرمای کلوته بنام شهرستان عنبرآباد خبر داد و افزود: سطح زیرکشت نخیلات 7000 هکتار است که سالیانه بالغ بر 45 هزار تن محصول برداشت می شود که رتبه اول تولید خرما در جنوب استان به این شهرستان اختصاص دارد و غالب آن از نوع کلوته است.

وی بزرگترین بازار خرمای کشور را در شهرستان عنبرآباد یک مزیت تجاری و اقتصادی عنوان کرد که روزانه با ترافیک بیش از 2000 کامیون در فصل برداشت روبرو می شویم که یک امر طبیعی است.

افشاری پور با برشمردن بخشی از اقدامات انجام شده از کمبود آب در روستاهای بخش جبالبارز جنوبی به عنوان یک چالش نام برد و با بیان مصداق هایی از قطعی آب به عنوان یک تنش گفت: یک روستا در ضلع غربی شهرستان با جمعیتی بالغ بر 800 نفر ناگهان آب آن قطع شد که و ظرف 24 ساعت مجوز حفاری را دریافت کردیم اما همیشه رفع مشکلات آب روستاها به این سرعت امکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرمای کلوته بنام عنبرآباد ثبت ملی شد

خرمای کلوته بنام عنبرآباد ثبت ملی شد