مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 10:362023-08-07اجتماعي

نفس «بالیقلوچای» اردبیل به شماره افتاد


خشکسالی سبب کاهش حجم ورودی آب به بالیقلوچای است حمید فضایلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل گفت: در سال جاری خشک سالی و کاهش بارش برف و باران و کاهش ورودی آب به رودخانه ها به مراتب از سال های گذشته بیشتر بود و همین مسئله باعث شده تا ذخیره آب کمی که در سد یامچی وجود دارد صرفا صرف تامین آب شرب مردم اردبیل شود.

وی ادامه داد: نیاز زیست محیطی رودخانه ها 10 درصد حجم ورودی است که با توجه به ورودی 500 لیتر در ثانیه اگر به صورت قانونی در نظر گرفته شود 50 تا 60 لیتر لیتر در ثانیه به رودخانه بالیقلوچای اختصاص می یابد که با این میزان آب حتی به شهر اردبیل نیز نمی رسد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل افزود: میزان آب ورودی حاصل از ذوب برف نیز امسال به علت بارش کم برف در سطح استان مخصوصا ارتفاعات باعث شده حتی آب ذخیره شورابیل نیز در کمترین مقدار خود باشد که این مقدار علاوه بر تامین آب فضای سبز شهر، آب مورد نیاز بیمارستان ایثار و دانشگاه محقق اردبیلی را نیز تامین می کند و در کنار آن مصارف روستاهای پایین دست برای زمین کشاورزی خود را نیز از این حجم آب است.

  فضایلی با تاکید بر اینکه تامین آب شرب در اولویت قرار دارد گفت: تامین آب مصرفی برای شرب مردم از نیاز زیست محیطی رودخانه بالیقلوچای اهمیت بیشتری دارد و در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس «بالیقلوچای» اردبیل به شماره افتاد

نفس «بالیقلوچای» اردبیل به شماره افتاد