مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-01بين الملل

پاتک دوباره پاریس به واشنگتن


پس از سفر شکست خورده «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به پکن، سفر وزیر اقتصاد فرانسه نشان داد که بازیگران غربی رویکرد واحدی را در قبال پکن و شیوه مواجهه با چین ندارند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: در حالی که مقامات آمریکایی و انگلیسی روزبه روز در حال افزایش عمق و دامنه مداخله گرایی خود در حیاط خلوت پکن و حوزه جغرافیایی و راهبردی شرق آسیا هستند، برخی اعضای ناتو مانند فرانسه و آلمان نسبت به عواقب این مداخله گرایی تردید جدی دارند.

چندی پیش امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه نتوانست نگرانی خود را بابت تشدید بحران سازی های مستمر واشینگتن در تایوان و شرق آسیا کتمان کند و صراحتا نسبت به تلاش برای گسستن پیوندهای موجود میان غرب و چین ابراز نگرانی کرد.

اکنون بار دیگر مقامات فرانسوی در حال ارسال نشانه هایی متفاوت از آمریکا نسبت به مقولات جاری در شرق آسیا هستند.

  در همین راستا؛ برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در پکن گفت: قطع کامل روابط اقتصادی بین آمریکا و اروپا با چین غیرممکن است و توهمی بیش نیست.

لومر که برای انجام گفتگوهای اقتصادی و مالی با چین به پکن سفر کرده، در جریان نشست خبری خود که در محل سفارت فرانسه در پکن برگزار شد، از مذاکرات و لابی های خود برای جذب سرما یه های چین در صنعت خودروهای الکتریکی فرانسه خب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاتک دوباره پاریس به واشنگتن

پاتک دوباره پاریس به واشنگتن