مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 11:302023-08-05بين الملل

پرونده شکایت 38 ایالت آمریکا از گوگل به دادگاه می رود


یک قاضی آمریکایی اجازه داد شکایت وزارت دادگستری از گوگل به دلیل  انحصار غیرقانونی در بازار موتورجستجوی اینترنت در دادگاه ارائه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این قاضی در جلسه استماع رای به ادامه شکایت سازمان دولتی از گوگل داد.

وزارت دادگستری آمریکا در سال 2020 میلادی از گوگل شکایت و این شرکت را متهم کرد به طور غیرقانونی از قدرت برتر خود برای کنار زدن رقبا استفاده کرده است.

آمیت مهتا قاضی جلسه استماع اعلام کرد این پرونده توسط دادستان های کل 38 ایالت و منطقه آمریکا ارائه شده است.

البته مهتا اتهامات گوگل مبنی بر آنکه یافتن موتورجستجوهای تخصصی برای کاربران( مانند اکسپدیا برای سفر و اوپن تیبل برای رستوران ها) را سخت تر کرده را رد و اعلام کرد: دادستان های ایالت ها تاثیر ضد رقابتی چنین اتهاماتی در بازارهای مرتبط را نشان نداده اند.

البته قاضی اشاره کرد Google LLC بزرگترین موتورجستجوی اینترنتی جهان را راهبری می کند که نام آن در همه جا مشهور شده و حتی در فرهنگ لغات به صورت فعل نیز ذکر شده است.

وی در ادامه افزود: گوگل در سال 2020 میلادی حدود 90 درصد سهام بازار را در اختیار داشت و آگهی دهندگان سالانه بیش از 80 میلیارد دلار برای دستری به کاربران موتورجستجو هزینه می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده شکایت 38 ایالت آمریکا از گوگل به دادگاه می رود

پرونده شکایت 38 ایالت آمریکا از گوگل به دادگاه می رود