مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 10:002023-08-16اقتصادي

صرافی ها متخلف عامل خروج ارز از کشور/ انحلال کانون صرافان مطالبه اقتصاددانان


ابوالقاسم حکیمی پور، اقتصاددان و فارغ التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص اهمیت برخورد بانک مرکزی با صرافان متخلف گفت: - کارشناس اقتصادی: رییس بانک مرکزی به درستی بخشی از گلوگاه مهم فشار بر اقتصاد ایران یعنی خروج ارز از کشور توسط صرافان را پیدا کرده، به همین خاطر لازم است با تمامی صرافانی که مرتکب تخلف می شوند قاطعانه برخورد کرد.

ابوالقاسم حکیمی پور، اقتصاددان و فارغ التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص اهمیت برخورد بانک مرکزی با صرافان متخلف گفت: بانک مرکزی رویکرد قابل قبولی را در پیش گرفته و تداوم اقداماتی مانند برخورد با صرافان و سفته بازان در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

وی افزود: برخورد بانک مرکزی با صرافان متخلف و انحلال کانون صرافان از این جهت حائز اهمیت است که در دوره تحریم باید از منابع ارزی صیانت کرد و اجازه نداد هیچگونه شیطنتی در بازار رخ دهد.

حکیمی پور گفت: متاسفانه در سال های اخیر صرافان به قدری به حال خود رها شده بودند که براساس آمار و گزارش ها در یک سال، بیش از 50 میلیارد دلار به صورت اسکناس به مقصد یکی از کشور های قاره آمریکا خارج شد، منابعی که اگر به بخش تولید، خرید نهاده و ماشین آلات تخصیص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرافی ها متخلف عامل خروج ارز از کشور/ انحلال کانون صرافان مطالبه اقتصاددانان

صرافی ها متخلف عامل خروج ارز از کشور/ انحلال کانون صرافان مطالبه اقتصاددانان