مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-13اقتصادي

ترخیص 693 دستگاه خودرو از گمرک


رییس کل گمرک گفت از 1621 دستگاه خودروی موجود در گمرک 693 دستگاه خودرو ترخیص شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر رضوانی فر رییس کل گمرک درباره تأخیر در ترخیص خودرو گفت: عواملی که باعث ایستایی کالا در گمرک می شود سه دسته است، اول قبل از اظهار کالا بوده و بخشی از رسوب برای عدم اظهار کالا است و بخشی دیگر به علت اظهار و روند آن و بخشی دیگر فرآیند ترخیص است همچنین بخشی از زمان به علت مالک نبودن و اصل مالکیت بوده که باید محموله شامل اسناد مالکیت باشد، بخشی دیگر به علت استعلام از سازمان ها است که باید 22 استعلام از سازمان های مختلف گرفته شود.

وی تصریح کرد: متوسط زمان استعلام 7 روز است که اما برخی از دستگاه ها 10 روز زمان می برد، بخش دیگر گرفتن کد ساتا و ارز بوده که این مشکل در کالاهای اساسی وجود ندارد.

رییس کل گمرک خاطر نشان کرد: تا کنون 1621 دستگاه خودرو به گمرک اظهار شده که تا کنون 693 دستگاه خودرو ترخیص شده است لازم به توضیح است که در بخش خودرو 40 هزار میلیارد تومان حقوق ورودی پیش بینی شده است بنابراین اشتیاق ما برای ترخیص خودرو از مردم بیشتر است.

وی ادامه داد: تا روز 20 مرداد، 59 هزار میلیارد تومان کل حقوق ورودی کالای گمرک بوده است.

به گفته رضوانی فر سال گذشته 122 میلیون تن کالا صادر و 38 میلیون تن وارد کردیم همچنین کالاهای اساسی موجودی کمتر از 5 میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترخیص 693 دستگاه خودرو از گمرک

ترخیص 693 دستگاه خودرو از گمرک