مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 10:402023-08-04پزشكي

تغذیه نوزاد با شیرمادر موجب تامین سلامتی روانی نوزاد می شود


رییس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز تصریح کرد: تغذیه نوزاد با شیر مادر موجب تامین سلامتی روحی و روانی نوزاد می شود.

- ایسنا/فارس رییس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز تصریح کرد: تغذیه نوزاد با شیر مادر موجب تامین سلامتی روحی و روانی نوزاد می شود.

دکتر لیلا رازقیان با بیان اینکه شیر دادن به نوزاد علاوه بر مزایای فراوانی که برای نوزاد دارد، خطر ابتلا به افسردگی را در مادران کاهش می دهد، گفت: تغذیه با شیر مادر نه تنها بر سلامت جسمی نوزاد موثر است، بلکه موجب ارتباط روانی بهتر و تکامل عصبی نوزاد می شود و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی مهمی در بزرگسالی به همراه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، رازقیان ادامه داد: در برخی از مطالعات نشان داده شده افرادی که در نوزادی از شیر مادر تغذیه کرده اند، کمتر از دیگران دچار اختلالات خلقی و اضطرابی در بزرگسالی می شوند.

برخی از روانشناسان نیز معتقد هستند کودکانی که به مدت طولانی تری از شیر مادر تغذیه کرده اند دلبستگی(Attachment) سالم تر و ایمن تری با والدین دارند.

رییس بیمارستان اعصاب و روان استاد محرری شیراز خاطرنشان کرد: دلبستگی ایمن در بزرگسالی به افراد اجازه می دهد که ارتباط سازنده و انعطاف پذیرتری با دیگران داشته باشند و به دنبال آن از اعتماد به نفس بالاتری برخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه نوزاد با شیرمادر موجب تامین سلامتی روانی نوزاد می شود

تغذیه نوزاد با شیرمادر موجب تامین سلامتی روانی نوزاد می شود