مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 02:302023-08-08اقتصادي

کشت پسته در اراضی شیب دار لرستان در دستور کار قرار دارد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: با توجه به نیاز آبی کم پسته همچنین شرایط مناسب استان، توسعه پسته مخصوصا در اراضی شیبدار و کم بازده در دستور کار مدیریت باغبانی و سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

- محمد حسن کیانی فر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه پسته یک درخت خزاندار است که در طیف وسیعی از شرایط اقلیمی رشد و نمو و بازدهی دارد، عنوان کرد: پسته یکی از پر طرفدارترین محصولات آجیایی است که جزو اقلام مهم صادراتی در ایران است.

وی با اشاره به اینکه تمام نقاط استان مستعد کشت پسته است، افزود: از جنوبی ترین شهرستان (پلدختر) تا شمالی ترین شهرستان کشت پسته توسعه پیدا کرده است، بیشترین سطح کشت پسته مربوط به شهرستان های کوهدشت، رومشکان، خرم آباد و دورود است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: استان دارای بیش از 400 هکتار پسته است که تقریبا 30 درصد آن بازده است.

کیانی فر خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز آبی کم پسته و همچنین شرایط مناسب استان، توسعه پسته مخصوصا در اراضی شیبدار و کم بازده در دستور کار مدیریت باغبانی و سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین میانگین تولید پسته در باغات ایران در باغات الگویی به 4 تن نیز رسیده است، گفت: در استان با توجه به نو پا بودن باغات که هنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پسته در اراضی شیب دار لرستان در دستور کار قرار دارد

کشت پسته در اراضی شیب دار لرستان در دستور کار قرار دارد