مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-02فرهنگي

کتاب «عبرت در قرآن» روانه بازار نشر شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «عبرت در قرآن (پند آموزی از حوادث تاریخی، امور تکوینی و برخی امور تشریعی)» اثر محمد ابوطالبی است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 139 صفحه به چاپ رسید.

- کتاب عبرت در قرآن (پند آموزی از حوادث تاریخی، امور تکوینی و برخی امور تشریعی) اثر محمد ابوطالبی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب عبرت در قرآن (پند آموزی از حوادث تاریخی، امور تکوینی و برخی امور تشریعی) اثر محمد ابوطالبی است که در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 139 صفحه به چاپ رسید.

عبرت نوعی فرایند فکری است که طی آن عبرت گیرنده از مقدمات حسی مانند دیدنی ها و شنیدنی ها بهره می گیرد و با گذر از آن ها به معرفتی ورای آن ها منتقل می گردد و به نتیجه ای منطقی و معقول که همان پند آموزی است، دست می یابد.

قرآن کریم با یادآوری عبرت های حوادث تاریخی، عبرت های جهان آفرینش و پدیده های طبیعی و عبرت های آموزه های احکام و برخی معارف الهی مخاطبان را به درس آموزی از آن ها فراخوانده است.

ساختار اثراین کتاب در چهار فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان عبرت های حوادث تاریخی به بیان عبرت های داستان های پیامبران (عبرت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «عبرت در قرآن» روانه بازار نشر شد

کتاب «عبرت در قرآن» روانه بازار نشر شد