مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 08:352023-08-22پزشكي

ژنتیک بیماران ایرانی مبتلا به فلج انقباضی وراثتی بررسی شد


عضو هیات علمی مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از بررسی ژنتیک بیماران ایرانی مبتلا به فلج انقباضی وراثتی یا HSP به همت پژوهشگران این مرکز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، آفاق علوی عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست خبری ارائه نتایج بررسی ژنتیکی بیماران ایرانی مبتلا به فلج انقباضی وراثتی (HSP) در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، برگزار شد، گفت: نتایج این پژوهش می تواند مسیرهای سلولی مولکولی درگیر در بروز این بیماری را مشخص کرده و با ارائه مشاوره ژنتیک به خانواده های این گروه، داشتن فرزندان سالم در آینده را تضمین نمود و شاهد جامعه ای سالم بود.

وی در جمع برخی از محققان دانشگاه و خبرنگاران افزود: از سال ها قبل، بررسی بر روی بیماری های ژنتیکی به خصوص ناتوانی ذهنی، ناشنوایی، بیماری های خونی و بیماری های عصب- عضله در مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی آغاز شده است.

علوی اظهار داشت: با توجه به ماهیت پیش رونده بیماری و درگیری عصب- عضله، این بیماری در نهایت با ناتوانی حرکتی بیماران همراه است و مشکلات عدیده روحی -روانی و هزینه های بالای درمان بر بیمار و خانواده بیمار تحمیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنتیک بیماران ایرانی مبتلا به فلج انقباضی وراثتی بررسی شد

ژنتیک بیماران ایرانی مبتلا به فلج انقباضی وراثتی بررسی شد