مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 17:552023-08-05بين الملل

بازی بزرگ؛ تلاش آمریکا برای خارج کردن کشورهای آسیای میانه از مدار روسیه


آسیای میانه همواره از اهداف آمریکا برای نفوذ در همسایگی روسیه است، هدفی که با جنگ اوکراین بیش از پیش برای واشنگتن اهمیت یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ژائو هواشنگ ، استاد موسسه مطالعات بین المللی دانشگاه فودان در شانگهای و عضو باشگاه گفت و گوی بین المللی پکن در مقاله ای به تلاش قدرت های جهانی برای نفوذ در کشورهای آسیای میانه و تنش میان آن ها پرداخت و از آن با عنوان بازی بزرگ یاد کرد.

او در وبسایت فورم والدای روسیه نوشت که آسیای مرکزی به دلیل موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک منحصر به فرد خود، همیشه چهارراهی برای منافع قدرت های بزرگ بوده است.

جایی که تمام قدرت های بزرگ از جمله چین، روسیه، ایالات متحده آمریکا، اروپا، هند و ژاپن حضور دارند.

او نوشت: اگر قدرت های بزرگ با یکدیگر روابط خوبی داشته باشند، این فعالیت های بین المللی مشکلی برای کشورهای آسیای مرکزی ایجاد نمی کند، اما حقیقت این است که روابط بین این قدرت ها پیچیده است و اغلب به رقابت ژئوپلیتیکی در رابطه با روابط آمریکا و روسیه در این منطقه تعبیر می شود .

این استاد دانشگاه چینی، اشاره کرد که رقابت ژئوپلتیکی خصمانه در آسیای میانه بین چین و روسیه صدق نمی کند، به طوریکه دو کشور در این منطقه از سال 1998 در زمینه مسائل امنیتی و اقتصادی با یکدیگر همکاری می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی بزرگ؛ تلاش آمریکا برای خارج کردن کشورهای آسیای میانه از مدار روسیه

بازی بزرگ؛ تلاش آمریکا برای خارج کردن کشورهای آسیای میانه از مدار روسیه