مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 15:302023-07-26اقتصادي

نفس های غوره دشمن زیاری به شماره افتاد


از آن جا که زمان برداشت محصول غوره(انگور نارس) حدود یک ماه و ماندگاری آن بعد از چینش کم است، تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار نیست و لذا نبود توازن بین عرضه و تقاضای این محصول سبب ولنگاری در بازار عرضه نگین سبز دشمن زیاری شده است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ممسنی، شهرستان ممسنی واقع در شمال غرب استان فارس این روزها شاهد فصل برداشت غوره از تاکستان های بخش ها و توابع خود است.

غوره محصول نارس درخت انگور است که در سبد غذایی خانوار ایرانی به عنوان چاشنی و طعم دهنده غذا و جایگزین سس ها در سالاد به کار می رود، همچنین این محصول در جهت کاهش چربی و کلسترول خون نیز کاربرد دارد اما تولید این محصول در شهرستان ممسنی که بزرگترین تاکستان کشور را در پهنه طبیعت بکر خود دارد به سمت و سویی دور از انتظار می رود.

  یکی از کارشناسان شهرستان ممسنی درباره این محصول ارزشمند به خبرگزاری فارس گفت:  با وجود این که بزرگ ترین تاکستان دیم کشور متعلق به بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی است و از غوره با کیفیت برخوردار است اما برداشت این محصول با مشکلاتی روبرو است.

اصغر پارسایی افزود: بخش های دشمن زیاری، جوزار و مرکزی از شهرستان ممسنی دارای تاکستان های بزرگ دیم انگور در کشور هستند و این شهرستان قطب مهم تولید محصولات تاکستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفس های غوره دشمن زیاری به شماره افتاد

نفس های غوره دشمن زیاری به شماره افتاد