مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 16:102023-08-01اجتماعي

کشف یک چشمه قنات جدید در همدان


کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از کشف یک چشمه قنات جدید در همدان خبر داد و گفت: این چشمه حین عملیات کف سازی شهرداری در یک کوچه قدیمی کشف شده است.

- محمد شعبانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از کشف یک چشمه قنات جدید در همدان خبر داد و اظهار کرد: این چشمه داخل کوچه آخوند در اطراف میدان باباطاهر است.

وی با بیان اینکه این چشمه قنات حین عملیات احیای این کوچه که از گذرهای قدیمی همدان است، توسط شهرداری کشف شده است افزود: در این منطقه از قبل شواهد تاریخی مبنی بر وجود یک بنای تاریخی احتمال داده بود که سرانجام از دل خاک بیرون زد .

کارشناس میراث فرهنگی، صنایع دستی و صنایع دستی همدان بیان کرد: این چشمه در فضایی چهارگوش طاق دار است که با اخذ مجوز از تهران کاوش و خواناسازی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این چشمه داخل کوچه است و حین کف سازی کوچه کشف شده است افزود: در ادامه عملیات کشف، شواهد دو نمونه دیگری از چشمه مشخص شد که کار کاوش انجام ندادیم و فعلا یک نمونه را کار می کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه مشخصا آثاری از این چشمه پیدا نکرده ایم خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضا پاکسازی، آواربرداری و خواناسازی می شود و سپس مرمت و احیای بنا اجرا خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک چشمه قنات جدید در همدان

کشف یک چشمه قنات جدید در همدان