مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 15:552023-07-23فرهنگي

در ستایش نمایش «هفت خان اسفندیار»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حفر چاه های عمیق در دریا های بیشمار ادبیات فارسی همچون شاهنامه، بوستان، گلستان، مثنوی، دیوان حافظ، - داستان ایرانی نمایش هفت خان اسفندیار برای یک ایرانی چه آورده ای دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حفر چاه های عمیق در دریا های بیشمار ادبیات فارسی همچون شاهنامه، بوستان، گلستان، مثنوی، دیوان حافظ، لیلی و مجنون و.

مسئله مهم و ضروری و سخت است که قابلیت آن را دارد تا برای یافتن جلوه-های زندگی ایرانی به کار آید.

توصیفاتی که از جنگاوری، یکتاپرستی، عفت پیشگی، قناعت ورزی، میهن دوستی، عاشقانگی، از جان گذشتگی، ژرف نگری و دیگر صفات (و البته صفات مذموم) ایرانیان در این قصه ها آمده است به ما می گوید کم و بیش این ویژگی ها در طول تاریخ جزوی از ساختمان شخصیت ایرانیان بوده است.

نمایش هفت خان اسفندیار یک بازتولید هنری است که با اقتباسی آزاد از یکی از اعلاترین نمونه های داستان ایرانی آگاهانه یا ناآگاهانه متکفل بار سه گانه شناخت، روایت و تربیت انسان ایرانی شده است.

او با نمایش سرگذشت اسفندیار برای آزاد کردن خواهرانش از دست اغیار در طی هفت مرحله، ما را مهمان روایتی می کند که برای بیگانگان با این انسان یا آن ها که هویت این انسان را در کوران انسان سازی های تقلبی فراموش کرده اند، می تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در ستایش نمایش «هفت خان اسفندیار»

در ستایش نمایش «هفت خان اسفندیار»