مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 11:302023-08-21اقتصادي

بیش از 12 هزار هکتار از بستر رودخانه های لرستان سند خورد


مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای لرستان از صدور سند برای 12 هزار و 647 هکتار از بستر رودخانه های این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهزاد جوادی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 67 برگ سند به مساحت 12 هزار و 647 هکتار برای بستر رودخانه های استان صادر شده که حجم بسیار بالایی از این اقدام در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی گفت: در این سندها علاوه بر مالکیت بستر، حریم رودخانه نیز مشخص و جزو حقوق ارتفاقی وزارت نیرو تعیین شده است به این منظور که حق عبور رودخانه برای دولت است و افراد حق ساخت وساز، کاشت درخت و یا احداث فنس در محدوده معینی از حریم را ندارند.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک در صدور سندها، تصریح کرد: سه لایه بستر قطعی، حریم کمی و حریم کیفی در سامانه حدنگاری توسط این اداره کل ثبت و حریم ها بر اساس ملاحظاتی همچون دبی و پایداری رودخانه، مسائل اجتماعی و نوع کاربری برخی واحدهای تولیدی یا صنعتی مستقر در نزدیک رودخانه تعیین می شود.

جوادی، ادامه داد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه ها و تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو، هر گونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب در نقش حاکمیتی خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 12 هزار هکتار از بستر رودخانه های لرستان سند خورد

بیش از 12 هزار هکتار از بستر رودخانه های لرستان سند خورد