مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 16:302023-08-01اقتصادي

مشکل واردکنندگان با نحوه جدید تخصیص ارز


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو، تخصیص ارز برای ثبت سفارش کالا چالش جدی است که این روز ها واردکنندگان با آن مواجه هستند؛ موضوعی که برای وارد کردن یک قطعه ضروری، - مدیر عملیات بازرگانی گروه صنعتی انتخاب گفت: عدم تامین به موقع ارز برای تولید کننده به معنای عدم تامین قطعه برای خط تولید است که منجر به بیکار شدن چندین هزار کارگر مستقر در کارخانه و در نهایت عدم تامین نیاز بازار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو، تخصیص ارز برای ثبت سفارش کالا چالش جدی است که این روز ها واردکنندگان با آن مواجه هستند؛ موضوعی که برای وارد کردن یک قطعه ضروری، نیازمند طی فرایندی زمان بر است.

این مصوبه اگرچه در ابتدای مسیر نتیجه قابل قبولی داشت، اما به تدریج تولید کنندگان و واردکنندگان کشور را با معضل روبه رو کرد.

مشکل اصلی که بسیاری از تولید کنندگان برای وارد کردن قطعات وارداتی خود به آن برمی خورند، ارز لازم برای خرید است تا بتوانند ثبت سفارش خود را انجام دهند.

قانون تخصیص ارز این روند را طولانی تر کرد چراکه ابتدا لازم است واردکنندگان درصدی از ارزش مبلغ سفارش ثبت شده را در بانک ها سپرده گذاری کنند تا پس از طی مدتی ارز مورد نظر به آن ها اختصاص داده شود.

مبلغ یادشده که اعتراض بسیاری از تولیدکنندگان و واردکنندگان را برانگیخته است، نسبت به میزان خرید کالا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل واردکنندگان با نحوه جدید تخصیص ارز

مشکل واردکنندگان با نحوه جدید تخصیص ارز