مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 15:352023-08-09سياسي

لزوم استانداردسازی پایگاه های میراث ملی و جهانی


معاون میراث فرهنگی کشور با تأکید بر رفع مشکلات پایگاه های میراث ملی و جهانی و افزودن بر غنای آموزشی و پژوهشی آن ها، بر لزوم استانداردسازی و ارتقا تراز این پایگاه ها تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست بررسی نظام مسائل مرتبط با پایگاه های میراث ملی و جهانی استان کرمان با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست، مدیران ستادی وزارتخانه و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، معاون میراث فرهنگی استان و مدیران پایگاه های ملی و جهانی این استان حضور داشتند.

در ابتدای این نشست 3 ساعته، فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان یادآور شد: این استان 7 پایگاه میراث جهانی و 2 پایگاه میراث ملی دارد.

سپس مدیران پایگاه های میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن، میمند، باغ شاهزاده ماهان، بیابان لوت، قنات های قاسم آباد و اکبرآباد، قنات گوهرریز و پایگاه ملی بافت تاریخی کرمان درباره مسائل خود نکاتی را مطرح کردند.

سپس، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به بیان نکات و راهکارهایی برای رفع مسائل پایگاه های کرمان پرداخت و پیشنهاد کرد شورای راهبردی به صورت ماهانه در پایگاه ها تشکیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم استانداردسازی پایگاه های میراث ملی و جهانی

لزوم استانداردسازی پایگاه های میراث ملی و جهانی