مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:212023-07-23اجتماعي

راز خاص بودن «آبگوشت امام حسینی» زنگی آباد چیست؟


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان،  زنگی آباد در 17 کیلومتری شمال شهر کرمان واقع شده است، مردمانی عاشق اهل بیت(ع) دارد و در ایام محرم الحرام رسم و رسوماتی که قدمت چندصدساله دارند، در این منطقه اجرا می شود.

آبگوشت معروف زنگی آباد که طعم و مزه آن را در آن سوی مرزها هم چشیده اند، هم در این ایام پای ثابت سفره های آقاست.

پخت آبگوشت زنگی آباد در کربلا و نجف یکی از اهالی زنگی آباد در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آبگوشت امام حسینی حتی از مرز های جغرافیایی کرمان و ایران نیز فراتر رفته است و حدود 10 سال است که آبگوشت معروف زنگی آباد در کشور عراق نیز در ایام اربعین در کربلا طبخ و 8 سال هم در ایام شهادت حضرت علی(ع) به صورت افطاری در نجف طبخ می شود.

وی ادامه داد: همچنین آبگوشت زنگی آباد در داخل مرزهای ایران نیز از 22 سال پیش در ایام ولادت حضرت ولی عصر(عج) و امام رضا(ع) در مسجد مقدس جمکران و مشهد مقدس طبخ و توزیع می شود.

حجت الاسلام علی علمی یکی از روحانیون شهر زنگی آباد نیز اظهار کرد: در منطقه زنگی آباد مردم علاوه بر کشاورزی به دامداری نیز مشغول اند و معمولا چند رأس از گوسفندان خود را نذر مجالس امام حسین(ع) می کنند چرا که اعتقاد دارند این کار موجب برکت رزق و مال آنان می شود، شاید به همین دلیل باشد که این شهر حتی به حسین آباد نیز معروف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز خاص بودن «آبگوشت امام حسینی» زنگی آباد چیست؟

راز خاص بودن «آبگوشت امام حسینی» زنگی آباد چیست؟