مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-17اقتصادي

تعرفه عملیات برداشت برنج در گیلان تعیین شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت 30 درصدی محصول برنج در استان خبر داد و گفت: تعرفه عملیات برداشت مکانیزه برنج در استان تعیین شد.

- صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: درآمد عمده مردم گیلان بر پایه کشاورزی و کشت برنج استوار است و از طرفی این استان نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی در کشور دارد.

وی با اشاره به نرخ گذاری برداشت مکانیزه شلتوک، افزود: برداشت با کمباین ویژه برنج به ازای هر 22 گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد و برداشت محصول نیمه ورس با کمباین به ازای هر 19 گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه دستمزد کمباین برای محصول کاملاً خوابیده متفاوت است، گفت: برای برداشت محصول کاملاً خوابیده با کمباین برنج به ازای هر 17 گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد باید توسط کمباین داران دریافت شود.

محمدی ادامه داد: برای خرمنکوبی با خرمنکوب های پشت تراکتوری به ازای هر 28 گونی شلتوک استحصالی یک گونی به عنوان دستمزد در نظر تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه برای بسته بندی کاه و کلش با بیلر 8 هزار تومان برای هر بسته به ابعاد متعارف به طول 80 سانتی متر و به وزن 20 کیلوگرم تعیین شده است، افزود: بخشی از درآمد شالیکاران از طریق جمع آوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعرفه عملیات برداشت برنج در گیلان تعیین شد

تعرفه عملیات برداشت برنج در گیلان تعیین شد