مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 16:502023-08-22سياسي

ارزیاب یونسکو به زودی وارد همدان می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: به زودی ارزیاب یونسکو برای بررسی محوطه تاریخی هگمتانه وارد همدان خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، محسن معصوم علیزاده بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارزیاب یونسکو طی سفر به همدان، راستی آزمایی مطالبی که در خصوص تاریخی بودن مسیر پرونده ثبت جهانی که به سازمان جهانی یونسکو ارائه شده، بررسی می کند و با گوشزد معایب، مقطع زمانی 15 روزه را به عنوان فرصت مشخص می کند تا این معایب را رفع کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در جلسه سال آینده میلادی یونسکو، پرونده ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان مورد تایید قرار گرفته و با موفقیت بسته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه آماده سازی نهایی مسیر تعیین شده در پرونده ثبت جهانی هفته های اخیر با همراهی ارگان ها پیش از سفر ارزیاب یونسکو به انجام رسیده است ادامه داد: پیش از این مشاوران وزارتخانه در حوزه پرونده های ثبت جهانی به هگمتانه سفر کرده و گزارشی برای اینکه چه تغییرات و کارهایی باید انجام شود به ما ارائه کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات ملی هم برای ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان اختصاص داده شده است یادآور شد: آنچه برای اصلاح سیما و منظر منطقه تاریخی هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیاب یونسکو به زودی وارد همدان می شود

ارزیاب یونسکو به زودی وارد همدان می شود