مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 13:402023-08-05سياسي

ثقه الاسلام مبانی مشروطه را از مباحث دینی و اسلامی پیگیری می کرد


رییس شورای سیاستگذاری همایش ملی «ثقه الاسلام شهید روز عاشورا»، گفت: ثقه الاسلام مبانی مشروطه را از مباحث دینی و اسلامی پیگیری می کرد.

- تبریز- رییس شورای سیاستگذاری همایش ملی ثقه الاسلام شهید روز عاشورا ، گفت: ثقه الاسلام مبانی مشروطه را از مباحث دینی و اسلامی پیگیری می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ظهر شنبه در همایش ملی ثقه الاسلام شهید روز عاشورا که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با اشاره به سه فراز از زندگی ثقه الاسلام، اظهارکرد: این شهید از رهبران مشروطه آذربایجان بود و ارتباطات تأثیرگذاری با رهبران مشروطه تهران و علمای قم داشت.

وی با بیان اینکه ثقه الاسلام مشروطه را از نگاه دینی تبیین می کرد و بر وجود حکومت عدالت محور معتقد بود، اظهار کرد: ثقه الاسلام مبانی مشروطه را از مباحث دینی و اسلامی پیگیری می کرد.

رییس شورای سیاستگذاری همایش ملی ثقه الاسلام شهید روز عاشورا، گفت: با دقت در آثار و افکار شهید ثقه الاسلام، وی نوعی مشروطه مشروعه را تبیین می کرد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: ثقه الاسلام در تقسیم بندی نظام های حکومتی، نوعی حکومت شرعیه یا سلطنت شرعیه را مطرح می کرد و معتقد بود برای تحقق آن به عالمان و فقیهان سیاست مدار و مردمی آشنا به این مساله که آن را پذیرش کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثقه الاسلام مبانی مشروطه را از مباحث دینی و اسلامی پیگیری می کرد

ثقه الاسلام مبانی مشروطه را از مباحث دینی و اسلامی پیگیری می کرد