مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-19دانش

چرا دانشگاه های باغملک رشته باستان شناسی ندارند؟


یک دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه آموزش رشته باستان شناسی در شهرستان باغملک وجود ندارد، گفت: تاسیس پایگاه علمی در شهرستان باغملک با وجود محوطه های باستانی متعدد در این شهرستان ضروری است تا رشته تاریخ و باستان شناسی به صورت تخصصی آموزش داده شود.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه آموزش رشته باستان شناسی در شهرستان باغملک وجود ندارد، گفت: تاسیس پایگاه علمی در شهرستان باغملک با وجود محوطه های باستانی متعدد در این شهرستان ضروری است تا رشته تاریخ و باستان شناسی به صورت تخصصی آموزش داده شود.

یونس شفیعی در گفت وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: در صورت تاسیس پایگاه علمی به عنوان پایگاه آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه باستان شناسی ظرفیتی مهم برای دانشجویان و علاقه مندان به تاریخ و تمدن این شهرستان ایجاد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه اداره میراث فرهنگی باغملک نیازمند چندین اقدام علمی است گفت: با توجه به اینکه در دانشگاه های باغملک رشته ای در حوزه رشته تاریخ و باستان شناسی همانند شهرستان های دیگر وجود ندارد، متاسفانه آگاهی علمی مردم و نسل امروزی نیز از موضوع میراث فرهنگی این شهرستان ناقص است.

وی اضافه کرد: اغلب افراد فعال این حوزه که نزدیک به 23 استاد تاریخ هستند در شهرستان های دیگری تحصیل کرده ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دانشگاه های باغملک رشته باستان شناسی ندارند؟

چرا دانشگاه های باغملک رشته باستان شناسی ندارند؟